måndag 31 augusti 2015

Kärlekstecken med olika sorters blommor - Blomsterspråk

Kärlekstecken med olika sorters blommor
  • Amaryllis - Din skönhet.
  • Anemon - Min kärlek ska inte besvaras med ironi.
  • Blåklint - Du är älskad precis för den du är.
  • Blåklocka - Ditt hjärta har rätt.
  • Blåsippa - Jag brinner i mitt hjärta av kärlek till dig.
  • Dahlia - Försiktig fråga om jag törs komma nära dig.
  • Fingerborgsblomma - Tycker du om mig?
  • Fresia - Min kärlek är pålitlig.
  • Förgätmigej Du får inte glömma mig.
  • Gullviva - Vad är nyckeln till ditt hjärta?
  • Jungfru Marie nycklar - Hur kan jag låsa upp ditt hjärta?
  • Kamelia - Du är som gjord för att älska.
  • Kaprifol - Lita på min kärlek.
  • Kungsljus - Ge mig ett rum i ditt hjärta.
  • Körsbärsblomma - Min kärlek väntar på att bli besvarad av dig.
  • Liljekonvalj - Kärlek vid första ögonkastet.
  • Luktärt - Din kärlek, är den min?
  • Syrén lila - Min första stora kärlek.
  • Mistel - Man väntar.
  • Orkidé - Du är den enda som kan finna mitt hjärta.
  • Natt och dag Jag är alltid ensam utan dig.
  • Nattljus - Jag är rädd för att berätta om min kärlek till dig.
  • Nattviol - Ömhet för dig.
  • Rosa Nejlika - Jag saknar dig!
  • Prästkrage - Kan du älska mig?
  • Gul Ros Hoppas på din kärlek.
  • Rosa Ros - Löfte om livslång kärlek.
  • Passionsblomma - Allt förnuft är borta av min kärlek till dig.
  • Röd Ros - Jag älskar dig!
    Källa: Etikettdoktorn

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...