Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
söndag 1 mars 2015
måndag 9 februari 2015
Är du en färg bridecilla?
Ett rosa färgtema på bröllop är rätt vanligt, men kanske inte en rosa klänning? Ofta väljer bruden en vit klänning om hon inte varit gift tidigare.
Strandbröllop är något som blir vanligare och vanligare och där ser vi en uppgång just på färgade ljusa klänningar, men som jag sa tidigare så väljer majoriteten fortfarande vitt. Det är absolut inte fel, det absolut viktigaste i val av färg är att det känns helt rätt för personen som ska bära klänningen. På tal om färger!!!
Vi har varit med om några incidenter där bruden nästintill tvingat tärnor, mammor och svärföräldrar att bära en viss färg och det blir en jobbig situation för oss för det trevliga mötet blir helt plötsligt något helt annat. Vårt jobb blir något helt annat, jo nämligen att hjälpa våra stackars kunder som inte kan komma överens. Alla i gänget ber om expertråd och vill höra att vi håller med just dem. De enda vi kan göra vid ett sånt tillfälle är att slänga ut frågan: ÄR EN FÄRG VIKTIGARE FÖR ER ÄN RELATIONEN? Sedan sitter vi och pratar en stund och hjälper familjemedlemmarna att komma fram till rätt beslut. Ibland har det hänt att familjen åkt ifrån oss då bridecilla inte förmådde att tänkte på någon annan än sig själv. Det är inte enkelt det här med relationer, men lova mig att att ni verkligen försöker att komma överens utan att det behöver bli skilsmässa med mamma, syster, svärmor eller dotter! Ok?
lördag 31 januari 2015
ADDICTION - Klänningar
Festklänningar är något man kan ha hängandes i garderoben eftersom man troligtvis kommer att använda klänningen igen. 

Balklänning har man på sig mer sällan oftast endast på studentbalen, men har man en enklare balklänning kan man alltid använda den på bröllop eller på en finare fest.
Festklänningar är något vi tycker varje tjej ska ha i sin garderob, 2-3 st om inte fler.
Man vet aldrig när det är dags för fest eller bröllop och då är det bra att ha några enkla favoritklänningar hemma.
måndag 26 januari 2015
Skandal - Klänning
Måndag igen och massa jobb som väntar, många mail ska det svaras på och en hel del beställningar ska iväg. Det är fantastiskt roligt!
Mindre roligt måste det ha varit för den här människan som blint beställt från någon mindre seriös eller kunnig skräddare i Kina.
Kan förstå att även hon tillsammans många andra hoppades på att med små medel hitta sin drömklänning. Självklart i hopp om att klänningen ska se fantastisk ut!
Vill bara varna er som letar efter billigast möjliga, var försiktiga med varifrån ni beställer så att det inte blir en stor besvikelse när klänningen väl anländer.
När vi startade företaget så hittade vi några riktigt duktiga sömmerskor i Kina, men efter ett tag började de slarva med kvalité och sömnad. Vi blev ursinniga och förklarade för dem att det var helt oacceptabelt om vi skulle fortsätta ett samarbete. Vi förklarade att varje klänning måste få ta sin tid, men självklart ska klänningen även vara färdig i tid för kontroll mm. Vi vill helst att våra sömmerskor ska älska att sy klänningar och att leverera så mycket kärlek som det bara går med varje klänning ända fram till kunden, som ska bära klänningen med stolthet på sin stora dag.
Att slarva för att det blir stressigt under högsäsongen är inte ok!
Vi fick faktiskt byta leverantör efter 2 år eftersom de inte ville lyssna på våra krav.
Nuvarande leverantör är vi mycket nöjda med, då de lyssnar på behov och de har varit mycket villiga till att samarbeta på våra villkor. Så det känns skönt!
Vi säger inte att alla klänningar motsvarar kundens förväntningar till 100%, men är det större fel eller brister som beror på oss, syr vi alltid upp en ny klänning ( om det finns tid ) eller så får kunden returnera klänningen. Mindre justeringar får kunden själv stå för.
Nu väntar andra arbetsuppgifter !
Önskar er en trevlig dag❤️
//Sandra
fredag 23 januari 2015
Fredagkväll och abstinens
Tycker ni också att tiden inte riktigt räcker till ? Det finns så mycket mer jag vill göra ... Utveckla, skapa...osv... Men tiden räcker inte till:(Vad brinner du för?
söndag 13 januari 2013
Balklänning 2013 med öppen rygg - flätade band
![]() |
| Rosa är alltid populärt! |
![]() |
| Tuff klänning med bar rygg, jätte läcker modell |
![]() |
| Guld är skönt |
![]() |
| Ny favorit hos många. Framsidan är av spets |
![]() |
| Riktigt söta klänningar det här :) |
![]() |
| Fantastiskt vacker klänning med öppen rygg. Så ljuvligt romantiskt, vackert med hennes håruppsättning också. |
![]() |
| Denna bild har kommit på mailen flera gånger, jag undrar dock vem som hade denna fina klänning? Vi syr upp liknande klänning 2013J - Josefine heter klänningen i webshopen www.balochfest.se |
![]() |
| Bild lånad från Pinterest SER NI RYGGEN? VACKERT eller hur? ME LIKE |
![]() |
| Ännu en vacker klänning! Djup rygg, WOW! Bild: Pinterest |
torsdag 20 december 2012
RUSKIGT BILLIGA BALKLÄNNINGAR NU!
Idag känner jag mig lite inspirerad och skulle vilja visa er några favoriter,
men det går inte att ladda upp bilder.
VARFÖÖÖÖR?
:D
Tips på jul och nyårs sminkningar, samt klänningar inför vårens baler!
USH... och GRRRR !
Blir frustrerande och arg när självklara saker inte fungerar :)
Hur känner du dig när tekniken strular, hur reagerar du ?
Jag blir tokig och ruskrigt irriterad och riktigt otålig!
Fast nu ska vi vara glada,
snart är det julafton och julklappar ska öppnas, så det är bäst att vara snäll.
GLÖM INTE ATT KIKA IN PÅ TRADERA,
där vi just nu säljer ut klänningar RUSKIGT BILLIGT, från 1 kr.
Du hittar till annonserna HÄR
GLÖM INTE ATT KIKA IN PÅ TRADERA,
där vi just nu säljer ut klänningar RUSKIGT BILLIGT, från 1 kr.
Du hittar till annonserna HÄR
söndag 10 juni 2012
ÄNNU FLER NYA MODELLER AV BRUDKLÄNNINGAR FÖR BESTÄLLNING
Då var det dags att fylla på med nya modeller av brudklänningar till försäljning!
Balsäsongen har lagt sig och nu börjar brudklännings säsongen igen.
SÅ KUL!
Kika in i webbshopen för att se de nya modellerna för beställning !
www.balochfest.se
Denna klänning går utmärkt att ha som
mammaklänning,
glöm bara inte att ange "midjemåttet" vid beställning!
tisdag 29 maj 2012
Alltid lika roligt att få se slutresultatet - BALKLÄNNING - Nöjd KUND - Alexandra Andersson
Något som jag verkligen blir glad av,
är när jag helt plötsligt får ett mail med foton från någon av mina kunders bal.
Det är helt AMAZING vilken känsla det är att se hur det blev med klänningen, smycken, håret och sminket. Det är sådan glädje....kan inte utrycka det i ord!
JAG UPPSKATTAR DET JÄTTE MYCKET OCH ALLA ÄR SÅÅÅ FIIIINA!
:D
Här ETT foto från en underbart vacker tjej som köpte våran klänning Birde till sin bal...
( jag har fler bilder, men de ska vi lägga upp i webshopen sedan :))
Här är några bilder från min bal, klänningen satt perfekt och jag hade en sån
fin kväll i den.
Tack för hjälpen Nina! Jag är verkligen supernöjd.
// Alexandra Andersson
torsdag 19 april 2012
TIPS och inspirationsbilder DUKNING ljus BLOMMOR BRÖLLOP !
Ljuvlig upphängning av tyg, snacka om kreativ person som matchat detta.
Beige paraplyer är vackert till, som ni ser på bilden.
Ljus i massor, otroligt vackert att dekorera med. Vitt är så rent!
Tänk att man kan matcha creme med vitt! Så vackert!
Mocka, rosa och vitt = VACKERT!
Denna rosembåde är väl helt ljuvlig?
Vackert med rosa, vitt, brunt och grönt!
ROOOOSA, jaaa, jag älskar rosa, men det gör inte alla.
Cream, rosa, vitt och brunbeige tycker jag är såååå vackert ihop!
Jag är nog smått galen i allt som har med bröllop att göra, jag tycker att allt är vackert!
Vilka färgkombinationer gillar du?
WOW, ser ni blommorna och ljuslyktorna!!!
Helt AMAZING!
:)
Det var dagens omgång av inspiration!
Ha en fin kväll!
onsdag 14 mars 2012
Mycket som händer men alldeles för lite bloggande, tyvärr men MASSA FINA BALKLÄNNINGAR
Denna finns i webshopen www.balochfest.se
Så även denna fina klänning Aimee!
De 5 sista klänningarna finns ännu inte i webshopen, men snart så!
Får sätta Sandra i arbeta och lägga in dessa i morgon.
Vad tycker ni? Snygga, fula, sexiga, gräsliga?
NÅ?
:)
tisdag 28 februari 2012
torsdag 2 februari 2012
Massor med snygga balklänningar
Underbart vackra klänningar finns nu att beställa i butiken.
Klicka på bilden så kommer du till respektive klänning.
Ha en fin kväll!
lördag 21 januari 2012
Syster armband med berlock - Alla hjärtansdag present till syster 14/2-12
Sött armband till din fina syster, med underbar text !
Köp den på ALLA HJÄRTANS DAG till din syster yster!
=)
"If sisters were flowers, I'd still pick you. I'd let the sun shine so you'd never be blue.
I'd show the world how beautifully you grew, with bright bold colors and strength through & through."
Du kan köpa armbandet här
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















































