Visar inlägg med etikett Balklänningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Balklänningar. Visa alla inlägg

måndag 8 februari 2016

Amazing Alfrida Dress - Balklänning med öppen rygg och långa ärmar

Fantastiskt vacker festklänning som du kan beställa i valfri färg från våran färgkarta.
AMAZING ALFRIDA DRESS


Beställ din klänning i webshopen, länken hittar du här


söndag 8 november 2015

Balen 2016 - Att tänka på ! - Tips och råd om klänning - En kort viktig berättelse

Halloj godingar!

Jag har i flera dagars tid fått hjälpa underbara tjejer med val av klänning, men framför allt fått styrka deras självkänsla och självförtroende.
Det är så tråkigt att höra hur ni unga, snygga tjejer säger att ni inte trivs med ert utseende eller er kropp, det gör mig verkligen ledsen.
Många av er har så fel bild av er själva och det är inget man får bort genom att göra sig fin på utsidan.

Det bästa med det här jobbet är att hjälpa till med att hitta den perfekta klänningar, men jag älskar också stunden då jag får en fin kontakt med kunden och får säga några uppmuntrande ord.

Jag vill inte att vårt företag enbart ska fokusera på försäljning, det finns så mycket viktigare saker att fokusera på, människan och bilden på hur vi ser på oss själva.

Jag älskar att hjälpa er ungdomar att hitta er klänning, omsorgsfullt se till att klänningen blir vad ni tänkt er. ( Självklart, även blivande brudar )

Vi vill inte sälja en endaste klänning till er som ni inte riktigt känner er bekväma i.
Det värsta vi vet är att få höra från våra kunder hur andra affärsbiträden försökt sälja på en klänning som är i helt fel färg eller form , det är inte alls schysst!
Vissa affärsbiträden borde inte få jobba med människor alls, så är det bara!

Berättar lite kort om en händelse:
En mycket vacker tjej står i ett provrum och beundrar sin drömklänning från alla håll och kanter, hon njuter och känner sig säkert som den lyckligaste personen på jorden.
( Klänningen var figurnära och med öppen rygg utan panel bakom snörningen. )
Expediten som jobbar i butiken INTE VÅR BUTIK, klämde ur sig att tjejen verkligen var FÖR TJOCK för just denna modell av klänning som hon provade, hud stack nämligen ut mellan snörningen i ryggen.
Tjejen blev självklart otroligt ledsen och bestämde sig för att direkt ta av sig klänningen och åka hem, ställa in bröllopet och ALDRIG gifta sig.
Hon fick helt enkelt sin dröm krossad!
Efter 3 veckor tog tjejen lite mod till sig och mailade oss 3 veckor innan bröllopet och bad innerligt om råd om vilken klänning hon nu skulle välja i sista minuten.
Vi bad henne att komma över till oss för att prova en klänning vi trodde skulle passa henne i storlek.

När hon väl var här, hoppade hon i klänningen, en figurnära klänning med öppen rygg ( utan panel ) och ja, det stack ut lite hud emellan dessa band, men det var så lite så vi tänkte inte mer på det, förrän hon påpekade detta och berättade samtidigt hennes story för oss.
Personligen blev jag fruktansvärt arg först, men vände snabbt ilskan till kreativitet.
Vi förklarade för kunden att hon inte alls var för tjock för att ha sin drömklänning, det enda hon behövde göra var att byta ut banden till aningen bredare band, så att huden hålls snyggare innanför banden. ( Ett annat alternativ var att sy en panel bakom snörningen så att huden inte syntes, men hon ville gärna att hud skulle synas. )
Vi bytte ut banden och VIPS så satt klänningen PERFEKT !
Kan du tänka dig den blivande brudens reaktion?
Hon började gråta och ringde genast sin sambo och berättade att hon ÄNTLIGEN hittat sin klänning.
Vi blev alla helt tagna.... det var en sån fin stund... en känslomässig stund... så fint!

Hon fick sin drömklänning, bara 3 veckor innan bröllopet!

Vilken fantastiskt slut på hennes letande...

Nu ska alla ni som letar klänning tänka likadant... inte lyssna för mycket på vad allt och alla säger, utan känn efter... Vad vill du? Vilken färg trivs du i ?
Kan ni göra en liten justering på just er drömklänning för er egen skull eller ska ni låta någon annan krossa er dröm?

Du är vacker, se till att du väljer rätt accessoarer!
Klänningen ska framhäva dig, inte tvärtom!
Välj någon som du litar på som din smakråd, någon som du kan lita på !

Du vet väl om att du ÄR värdefull!
Önskar er alla en fin söndag!

lördag 8 augusti 2015

Semestertiderna över

Nu är semestern över och vi är tillbaka från vår semester.
Hur har er semester varit?
Fick ni lite sol trots allt eller började ni jobba precis när det fina vädret kom?
Vi är glada över alla gulliga mail och bilder vi fått av våra kunder under sommaren, 
det känns uppmuntrande så här inför en ny säsong.



Kika gärna in och kika om du hittar din favorit klänning hos oss :)
www.shop.balochfest.se

fredag 27 mars 2015

Ska det vara bling på balklänningen?

Ska det vara massa bling och kristaller på balklänningarna i år?
Ja, det är många som beställer det, men det finns även dem som inte alls bryr sig om att glimma.
Enkla "svenska" klänningar beställs en hel del, bla ED, JOSEFIN och OLGA som är våra storsäljare i år igen.
Gillar just du att det glimmar lite extra?


söndag 22 februari 2015

Different shades of blue

Blå balklänning har länge varit väldigt populärt, men vilken nyans av blått ska man då välja tycker du? 
Det finns ju så många olika blå färger! 


Different shades of blue ❤️

söndag 8 februari 2015

ÖPPEN RYGG med kryss i ryggen - Zelia balklänning cross back

Önskar ni en annan framsida till klänningen, skicka med bild, så ordnar vi det :)

Fantastiskt klänning med kryss i ryggen finns att beställa i webshopen nu.
Zelia balklänning cross back


lördag 31 januari 2015

ADDICTION - Klänningar

Festklänningar är något man kan ha hängandes i garderoben eftersom man troligtvis kommer att använda klänningen igen. 
Balklänning har man på sig mer sällan oftast endast på studentbalen, men har man en enklare balklänning kan man alltid använda den på bröllop eller på en finare fest. 
Festklänningar är något vi tycker varje tjej ska ha i sin garderob, 2-3 st om inte fler.
Man vet aldrig när det är dags för fest eller bröllop och då är det bra att ha några enkla favoritklänningar hemma.
Kanske vill man göra om dem lite eller rentav färga om dem i en annan färg! 
Har du några favoritklänningar i ditt klädskåp?

måndag 26 januari 2015

tisdag 20 januari 2015

Dålig uppdatering men vi finns för dig

Idag känner jag att jag vill skapa, jag vill drömma mig bort bland alla klänningar och skapa nytt! 
Speciella klänningar finns det gott om, men att skapa en klänning som många kunder vill ha och som känns tillräckligt personlig är något svårare. Jag älskar att hjälpa våra kunder med att skapa fram deras drömklänning, jag älskar att "gissa" mig fram till hur kunden tänker och vill ha sin klänning. Tror ni att jag är tacksam? Det är jag verkligen och jag kan garantera att glädjen är stor när jag sitter och skapar och jag gör verkligen mitt yttersta för att det ska bli så bra som möjligt....
Vad skulle ni vilja läsa om här på bloggen?
Vad kan vi göra för dig?
Kramisar i massor❤️
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...